دیدار جمعی از اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشکده علوم ریاضی با جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی (ره

 

 

 

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر، چند تن از اساتید ،دانشجویان و کارکنان دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در مرکز توانبخشی امام خمینی (ره) واقع در بوستان ملت مشهد ، ضمن تجدید پیمان با این عزیزان بزرگوار، از صبر و رشادت های آنان تجلیل کردند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد،این دیدار با تلاش مدیریت دانشکده و بسیج اساتید ، باهدف آشنایی اعضای این دانشکده با فداکاری های جانبازان و ایثارگران به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت پذیرفت.

 

در ابتدای این دیدار ، حجت الاسلام  دوان ، مسئول هماهنگی ملاقات های این مرکز، گزارش کوتاهی از مسائل مرکز ارائه کردند. وی خاطر نشان کرد : "یکی از برنامه های مهم و ارزشمند در ایام دهه فجر، عیادت از جانبازان است که چه خوب است این دیدارها در ایام دیگر سال نیز تداوم داشته باشد".

در ادامه دیدار، تعدادی از اسطوره های صبر و مقاومت به بیان خاطرات خود پرداختند.

یکی ازجانبازان این مرکز که در سال  1362 با قطع نخاع به مقام جانبازی نائل آمده بود و اکنون بازنشسته قوه قضاییه است به نکات مهمی اشاره کرد.وی گفت:"شما به عنوان جامعه دانشگاهی بگویید چرا تظاهر،اختلاس و ...در جامعه زیاد شده است؟آن هنگام که دوران جوانی ما بود ما به وظیفه خود عمل کردیم .پس چرا اکنون موارد بسیار ناراحت کننده ای در اجتماع دیده می شود؟" او دانشگاهیان را به تحقیق در مورد این مسائل فراخواند و اضافه کرد : با دیدن برخی از فسادهای بزرگ مالی در کشور، بارها فرزندانم با ناراحتی دلیل به جبهه رفتنم را پرسیده اند. ما برای خدا رفتیم و منتی به کسی نداریم ولی از دانشگاهیان میخواهم که با قلم های خود، وجدان جامعه را بیدار نگه دارند".

سرهنگ علوی از بازنشستگان ارتش که در این آسایشگاه حضور داتشند، گفت: "من از اعضای ارتش بودم ولیکن اگر بسیجیان نبودند امروز این خاک وطن برایمان باقی نمانده بود". همچنین ایشان برای نسل جوان و دانشجویان عزیز آرزوی موفقیت کردند. ایشان گفتند :"ما دو خانه داریم،یکی خانه خودمان است و دیگری خانه پدربزرگ(استعاره ازمرحمت امام)". ایشان با دعا برای شادی روح مطهر امام (ره)،فراهم آمدن فضای این مرکز را از برکات رهبر فقید انقلاب برشمردند و بیان داشتند :"در عملیات های مختلف شرکت داشتیم از جمله عملیات شکستن حصر آبادان که به دستور امام خمینی (ره)انجام شد".این عزیز اضافه کرد :"فرزندم دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد است".

همچنین حجت الاسلام "کاشف" از اعضای دوره اول شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ، نیز در بین این بزرگواران حضور داشتند که با مناعت طبع ستودنی، حتی از معرفی خود به جمعیت خودداری کردند.

 

گفتنی است در پایان این دیدار ،عطر و بوی این عزیزان بزرگوار، در عمق وجود ملاقات کنندگان اثر کرده بود و حال و هوای آنان را تعالی بخشیده بود.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394برچسب:جانبازان مرکز توانبخشی امام خمینی مشهد مقدس,, | 22:16 | نويسنده : یه بنده ی خدا |

.


get